Galériák

Vissza- és élőre tekintés - Cserkészet

Ez bizony - részben - egy nyári történésről való híradás... Alább egy személyes összefoglaló a cserkészek nyári táboráról (a szöveges beszámoló már régen elkészült, a képek érkeztek nehezen). Az előretekintés pedig arról szól, hogy január 25-én, pénteken lesz a cserkészkerület által szervezett születésnapi rendezvény a Bükk 19. sz. cserkészcsapat fennálásásnak 100. évfordulójára.

Cserkésztábor 2018 - Eger

Augusztus közepétől egy 10 napos táborban vettünk részt Egerben, a cserkészparkban vertünk sátrat. Vonattal mentünk a városba, onnan pedig autóval a tábor területére. Amikor odaértünk, a sátrak nagy része már fel volt állítva, de néhányat mi is felállítottunk. Az az őrs kapta a latrina ásás feladatát, amelyben én is voltam, tehát az első napok számomra főleg az ásásról szóltak. Többször is elhagytuk a tábor területét, először hétfőn amikor Szilvásváradra utaztunk. Ott kis vonatoztunk és elmentünk a Szalajka-völgybe, ahol egy nagy sétát tettünk. Szerdán Egerben voltunk, ahol bevettük az Egri várat és megnéztük a „Város a Város Alatt” című kiállítást. Egy régi borpince rendszerben vezettek körbe minket. Megtudtunk ott sok mindent Eger történelméről, láthattuk ahogyan a fák gyökerei behatoltak a rendszerbe és még sok mást. Strandra is szerettünk volna menni, de sajnos az eső miatt ez elmaradt. A táborba visszaérve azt tapasztaltuk, hogy sok sátor beázott, de kitartással és csapatmunkával megoldottuk. Csütörtökön sikerült visszamenni strandolni, aminek örültem, mert még nem voltam az egri strandon. Pénteken ebéd után az idősebbek elmentek egy portyára. A portya része volt egy 12 km-es túra. A szállásunk Szarvaskő mellett volt egy kisebb mezőn. Amikor odaértünk, első dolgunk volt vacsorázni, mert az út végén egy nagyon meredek lejtőn kellett felmászni, ami mindenkit kifárasztott. Utána játszottunk, amin mindenki nagyon jól érezte magát. Ponyvát terítettünk a földre és azon aludtunk a szabad ég alatt. Szombat délután vizsgáztak az újoncok, én is köztük voltam, és nagy kő esett le a szívemről, amikor megtudtam az eredményemet. Este fogadalmat is tettünk. Hétfőn lebontottuk a sátrakat, elbúcsúztunk egymástól és haza indultunk. Örömmel várom a következő nyári cserkésztábort.